Tworzenie wizerunku partii
Dla zdecydowanej większości współczesnych partii o wiele ważniejsze od działania bardzo różnie pojmowanego dobra jest po prostu sprawowanie władzy. I chociaż politolodzy także nie są zgodni co do wszystkich elementów definicji partii politycznej, chęć i możliwość dążenia do sprawowania władzy musi być wspólny dla nich wszystkich. A zatem z tego ujęcia dla polityków, szefów partii, nie ma znaczenia w jaki sposób zapewnią swojemu ugrupowaniu zwycięstwo – ważne żeby w ogóle do tego doszło. Coraz częściej pojawia się więc potężna pokusa, aby nie korzystać z merytorycznie przygotowanego i uczciwie przedstawionego programu politycznego a wykorzystać inne zasoby, głównie finansowe, do marketingowego zapewnienia sobie sukcesu. Reklamy we wszystkich mediach i szeroka kampania wizerunkowa często są jedynymi składnikami okresu przedwyborczego, w którym nawet liderzy partii na co dzień nie widziany na ulicach swoich miast pojawiają się tam szukając poparcia lub szukając kamer telewizyjnych, które to pokażą.