WEDŁUG KRYTERIUM FORMY
W Szwecji (1986 r.) zgromadzono grupę 20 telepracowników-menedżerów w czasie 80-minutowej jazdy pociągiem w Sztokholmie i okolicach. W Ernst & Young (1992 r.) przystosowywano hotele do potrzeb mobilnych telepracujących, spędzających większość czasu poza firmą macierzystą w bezpośrednim kontakcie z klientami. „Hotele-biura” wyposażono w sprzęt telematyczny na okres kilku godzin lub kilku dni.Według kryterium formy współpracy telepracujących wydziela się: grupową telepracę i indywidualną telepracę. Najbardziej radykalną formą dystrybucji pracy w ramach organizacji są wirtualne biura, pozwalające — z wykorzystaniem technologii IK — na realizację postawionych zadań przy zdalnym dostępie (rozproszeniu) każdego z pracowników i menedżerów. Przedstawioną typologię można obecnie rozszerzyć o inne formy telepracy, specyficzne dla potrzeb społeczności lokalnych, m.in.: sąsiedzkie centra pracy; telechaty i telewioski; wielofunkcyjne centra informacyjne.